Shell Rimula Ultra 5W-30 is geformuleerd met de innovatieve Dynamic Protection Plus-technologie van Shell, die is gebaseerd op een combinatie van het meest geavanceerde adaptieve systeem van Shell en de gas-to-liquids synthetische basisolie van het bedrijf, waarbij gebruikgemaakt wordt van een proces dat aardgas omzet in een kristalheldere vloeistof. Dynamic Protection Plus biedt uitstekende bescherming van de motor:

  • De adaptieve technologie beschermt tegen slijtage van de motor op alle ondergronden en in alle weersomstandigheden en zorgt ervoor dat de motor ook bij extreme temperaturen makkelijk start.
  • De olie beschermt tegen zuur en afzetting zodat de motor onder diverse omstandigheden wordt beschermd
  • Het product is ontwikkeld om motoren in verschillende soorten omgevingen te beschermen, 7wat langere olieverversingsintervallen 8 en een langere levensduur van de motor kan opleveren.
 

Shell Rimula Ultra 5W-30 biedt:

  • Lage uitstoot – geformuleerd met weinig sulfaatas, fosfor en zwavel (SAPS) voor bescherming van de katalysator. Speciaal ontwikkeld om verstopping van het roetfilter (DPF) te verminderen.4
  • Tot 56% betere bescherming tegen motorslijtage.1 Overtreft de ACEA-, MAN- en MB-specificaties voor slijtage en reinheid.
  • Brandstofbesparing tot wel 2,0%2
  • Langere olieverversingsintervallen (ODI)3
  • Tot 69% minder slijtage van het dwarsjuk5
  • Tot 76% minder slijtage van de ringen en 71% minder loodcorrosie6

Shell Rimula Ultra 5W-30 specificaties:

  • SAE-viscositeitsklasse: 5W-30
  • API: CJ-4, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF;
  • ACEA: E6,E7,E9;
  • Caterpillar: ECF-3;
  • Cummins: CES 20081;
  • Deutz: DQC IV-10 LA;
  • IVECO: TLS E6 (voldoet aan de vereisten);
  • JASO DH-2;
  • MACK: EO-O Premium Plus;
  • MAN: M3477, M3677;
  • MB-goedkeuring 228.51, MTU: Categorie 3.1;
  • Renault Trucks: RLD-3;
  • Volvo: VDS-4
  • Scania LDF-4

1 Vergeleken met de herziene, strengere MB 228.51-limiet, zoals gemeten in de MB OM 646 LA-motortest.

2 Vergeleken met een typische 10W-40-olie met een verversingsinterval van 100.000 km

3 Afhankelijk van voertuigtype en toepassing

4 Uniek systeem van additieven met laag asgehalte speciaal ontwikkeld voor gebruik met roetfilters (DPF's).

5 Vergeleken met de ACEA E7-12-limiet zoals gemeten in de Cummins ISM-motortest

6 Vergeleken met de ACEA E7-12-limiet zoals gemeten in de Mak T12 EGR-test

7 Vergeleken met conventionele 15W-40-motoroliën heeft Shell Rimula Ultra verbeterde koudevloei-eigenschappen

8 Bewezen olieverversingsintervallen van 150.000 km, gebaseerd op de Daimler-specificatie MB 228.5 of 228.51

Levertijd

Voor 15:00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden

€ 37,90
Prijs per stuk
Aantal: Bestellen
 

Heeft u een vraag over dit product?

Stel ons uw vraag

Stel een vraag over dit product

Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.

Uw vraag is verzonden! Bedankt.

We zullen u zo snel mogelijk voorzien van een antwoord.

Staffelprijzen

Aantal Prijs per stuk (incl. btw)
1 of meer € 37,90
3 of meer € 113,70 € 36,90

Bijlagen: