Account

Je bent momenteel nog niet ingelogd.

Inloggen
  • A-merk motorolie, scherp geprijsd
  • Voor 17:00 uur besteld, morgen in huis*
  • Kwaliteitsolie, scherpe prijzen!
  • Niet tevreden? Geld terug!

Hoe weet ik welke motorolie door de autofabrikant is goedgekeurd?

In de handleiding van uw wagen zal de autofabrikant de correcte motorolie voor uw wagen specifiëren. De industriestandaarden zijn opgesteld door het American Petroleum Instituut (API) en European Automobile Manufacturers Association (ACEA) welke periodiek een serie van standaarden publiceren waaraan een motorolie moet voldoen.

Enkele autofabrikant heeft specifieke vereisten voor de motorolie die ze gebruiken. Om de garantie van uw wagen te garanderen, dient u de richtlijnen van de autofabriaknt te volgen. 

Op de achterzijde van de oliefles kan u een lijst terugvinden met de specificaties. Het is erg belangrijk om de juiste motorolie te kiezen die voldoet aan de correcte specificatie van uw wagen. 


Welke type motorolie heb ik nodig?

Rechtsboven in het menu kunt u klikken op olie advies. Vervolgens klikt u op het gewenste merk. U kunt dan kiezen om een kenteken in te geven of een voertuigtype te selecteren voor passend advies.

Wat betekent viscositeit?

Het eerste getal met de letter W: hoe lager het getal, des te dunner is de olie bij lage temperaturen (van belang bij koude starts). De meest voorkomende zijn: SAE: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W. Het tweede getal na de letter W: hoe hoger het getal des te dikker de olie blijft bij hoge motortemperaturen (van belang in de zomer). De meest gebruikte zijn: SAE: 30, 40, 50. Lees meer...

Wat zijn de levertijden?

Bestellingen die voor 15:00 uur bij ons binnen komen, verzenden we maandag tot en met vrijdag dezelfde dag (mits op voorraad). U ontvangt van ons een e-mail met daarin een track&trace code waarmee u de zending kunt volgen. Uw pakket wordt dan de volgende dag bezorgd door PostNL.

Voor producten die niet op voorraad zijn is de verwachte levertijd 2 tot 4 werkdagen. Mocht het product een langere levertijd hebben, dan nemen wij contact met u op.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Bestellingen tussen de 0 euro en 100 euro (incl. btw):
  • Nederland: € 5,99
  • België: € 8,99 

Bestellingen boven de 100 euro worden gratis verzonden in Nederland en België
 

Avondbezorging

Overdag niet thuis? Laat uw pakket dan bezorgen in de avond. Van maandag tot vrijdag bij u 's avonds bezorgd (bezorging volgende dag).

  • Uw pakket tussen 18.00 uur en 22.00 uur thuisbezorgd
  • Alleen huisadres (niet bij de buren)
  • ​Tweede bezorgpoging is op de volgende dag
  • Kosten ​€ 1,50 extra

Afhalen op de dichtstbijzijnde PostNL-locatie

Uw bestelling wordt bezorgd op de dichtstbijzijnde PostNL-locatie (volgens het systeem van PostNL). Dan ziet u in Track & Trace waar en wanneer u het pakket kunt ophalen.

Kosten: geen extra kosten

Krijg ik ook een track & trace code?

Ja, u krijgt een track & trace code toegemaild. Hiermee kunt u de verzendstatus van uw zending online volgen. 

Hoe kan ik betalen in jullie webshop? 

Betalen in onze webshop gaat via iDEAL, PayPal, vooraf overmaken en Bancontact voor onze Belgische klanten. 

Is het ordertraject beveiligd? maken jullie gebruik van een SSL-verbinding?

Ja, onze website is beveiligd met Secure Socket Layer (SSL). De verbinding kan daardoor dus niet "afgeluisterd" worden.
 
Waar vind ik de voorwaarden van motorolien.nl?

Onze algemene voorwaarden vindt u hier. Het is tevens te downloaden als PDF-bestand.

Waar vind ik informatie over mijn herroepingsrecht?

Klik hier voor informatie over uw herroepingsrecht.

Hoe kan ik een klacht indienen? 

Wij doen ons uiterste best om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen maar mocht u toch een klacht hebben dan raden we u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken, door te mailen naar info@motorolien.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.